A menstruációt megelőző napok




Hirtelen rosszkedvűnek vagy ingerlékenynek érzi magát? A fejfájás és a mellek érzékenysége ismerősek Önnek? Hirtelen nem fér bele kedvenc ruhájába? Ne aggódjon. Nők milliói tapasztalják a premenstruációs szindróma (PMS) tüneteit. Néhány tipp a PMS ellen, amely csodásan működik, hogy megszabaduljon ezektől a tünetektől, és ne kelljen egyetlen kedvenc tevékenységéről sem lemondania a PMS szindróma miatt még ezekben a napokban sem!


Tapasztalhat fizikai kényelmetlenséget és hangulatingadozásokat már a havi ciklus második felétől. A tünetek különösen felerősödhetnek közvetlenül a menstruáció előtt, majd alábbhagyhatnak, ha a menstruáció elkezdődik. Egyes PMS tüneteket a vízvisszatartás okoz, és enyhíthetőek vagy akár megszüntethetőek az alábbi néhány tipp segítségével.

Íme az 5 fő táplálkozási tipp a PMS tünetek kezelésére, amellyel csökkentheti a vízvisszatartást és a premenstruációs tüneteket:

  1. Igyon sok vizet! Ellentétben azzal, amit sokan gondolnak, az ivás valóban segít csökkenteni vízvisszatartást és csökkenti a puffadást. Ráadásul, a víz segít a méreganyagok szervezetből történő eltávolításában is. Egyszerűen működik: ha úton van, akkor is vigyen egy kis palack vizet magával.
  2. Fedezze fel a lédús gyümölcsök és zöldségek erejét. Például a görögdinnye és az uborka segítenek a hidratálásban és pozitív hatással vannak a szervezetre.
  3. Javítson kedélyén vízhajtó hatású meleg gyógyteákkal és kedvenc ételeivel. A csalán- vagy nyírfalevél tea, a teljes kiőrlésű rizs, az alma és az áfonya is jó hatásúak lehetnek.
  4. Kényeztesse magát magas magnézium- és E-vitamin tartalmú ételekkel. Például a banán magnéziumban gazdag, az aszalt sárgabarack kiváló E-vitamin forrás – és az avokádó mindkettő kiváló forrása!
  5. Legyen óvatos a só, cukor, kávé és fekete tea fogyasztásával.  A kiegyensúlyozott táplálkozás - nem túl sok cukor és só – biztosítja a szükséges energiát, ugyanakkor csökkenteni a vízvisszatartást. Próbálja mellőzni a kávé és fekete tea fogyasztását. Bár a folyadékbevitel fontos a hidratált állapot megőrzéséhez, ezek a termékek elősegítik a szervezet vízvisszatartását.

Ha menstruációs görcsöket tapasztal, amelyek annyira rosszak, hogy a rendszeres "házi orvoslás" nem segít rajtuk, akkor forduljon orvoshoz.

És a legjobb hír a végére: a menstruációs időszakkal kapcsolatos vízvisszatartás általában eltűnik magától, ha a menstruációs időszak véget ér!