A menstruáció időtartama alatt – úgy, mint bármely más napon




Gyakran tapasztal kellemetlen érzést a hasában a menstruáció idején (például hasmenés menstruáció alatt, menstruációs görcs) és úgy érzi, rosszkedvű és fáradt? Nincs egyedül – mindannyian voltunk már hasonló állapotban. A fájdalmas menstruáció okainak jobb megértése és néhány tipp felfedezése a menstruációs fájdalom ellen segíthet, hogy jól érezzük magunkat ekkor is - mint bármely más napon.


Gondolkozott már azon, hogy mi is történik a testünkben, és mi okozza ezeket az enyhe, és bosszantó, sőt néha súlyos menstruációs fájdalmakat, tüneteket?  Vessünk egy gyors pillantást:

A kellemetlen érzés a hasában gyakran a menstruáció elején kezdődik, miután egy petesejt kilökődik a petefészekből és lefelé halad a petevezetékben. A méh többször összehúzódik, hogy ösztönözze a nyálkahártya felső rétegeinek leválását, ami a menstruációs görcs oka. 

Valószínűleg hallotta már, hogy a hormonok felelősek a hangulat hullámzásáért a menstruációs ciklus során. A progeszteron és ösztrogén különböző szintjeitől függően, ami hatással lehet az agy jó-érzést keltő kémiai szerotonin szintjére, fáradtság és ingerlékenység érzés alakulhat ki, vagy hirtelen úgy érezheti több az energiája és a hangulata ismét kedélyessé válik. 

Íme a TOP 5 tippünk arra, hogyan érezheti magát legjobban – a menstruáció alatt és a hónap minden napján:
  1. Mozogjon! Nem kell, hogy túlterhelje a testét, de néhány könnyed vagy mérsékelt testmozgás a friss levegőn, mint a gyaloglás, kerékpározás vagy úszás gyakran csodákra képes. A mozgás pozitív hatással van az ember lelki állapotára, és segít nyújtani a hasi izmokat és így segít enyhíteni a görcsöket.
  2. Pihenjen és melegedjen át! Tegyen egy forró vizes palackot a hasa alsó részére, miközben a kanapén fekszik, vagy vegyen egy meleg zuhanyt vagy fürdőt a vérkeringése serkentésére. A hő tágítja az ereket, és ellazítja a testet.
  3. Kényeztesse magát, és törődjön a lelkével! Szánjon rá időt, és találkozzon a barátaival, vagy nézze meg a kedvenc filmjét. Kényeztesse magát finom és egészséges ételekkel. Egyébként az étcsokoládé segít megfékezni a sóvárgást, és növelheti a szerotonin szintet.
  4. Mellőze a kávéfogyasztást! Még ha a napi kávé elfogyasztása olyan természetesnek tűnik is, mint a légzés az Ön számára, érdemes ezt elkerülni a menstruáció alatt. A koffein szűkíti az ereket, és erősítheti a menstruációs görcsöket.
  5. Aludjon eleget! Olyan sok oka van, miért olyan fontos az alvás - fenntartja a hormon- és vércukorszintet, és így időt biztosít a szervezetének, hogy regenerálja önmagát. Szunyókáljon egyet délután, hogy felfrissljön. A forró vizes palack vagy melegítőpárna használata a pihenéskor könnyebbé teheti az alvást vagy szunyókálást.